معرفی کتاب نوجوان | سکه‌هایی به نام محمد(ص)
  • کد مطالب: ۱۶۶۵۷۶
  • /
  • ۰۵ تير‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۰

معرفی کتاب نوجوان | سکه‌هایی به نام محمد(ص)

آسان‌ترین راه‌حل‌ها وقتی که کسی می‌خواهد شما را به کاری ناخواسته مجبور کند چیست؟

هانیه وهابی - آسان‌ترین راه‌حل‌ها وقتی که کسی می‌خواهد شما را به کاری ناخواسته مجبور کند چیست؟ یک راه‌حل تسلیم شدن است. راه حل دیگر این است که وارد مبارزه شوید و اجازه ندهید شما را به کاری مجبور کنند که نمی‌خواهید آن کار را انجام بدهید.

خلیفه سلیمان‌بن‌عبدالملک با چنین مشکلی روبه‌رو شده بود. امپراتور روم از او خواسته بود در حاشیه‌ی کاغذهایی که از مصر می‌خرید، مثل گذشته شعارهای مسیحیت چاپ شود اما این کاغذها در کشورهای اسلامی رایج بودند و لازم بود نوشته‌های اسلامی در حاشیه‌ی آن‌ها دیده شود.

خلیفه این خواسته‌ی امپراتور را قبول نکرد و امپراتور او را تهدید کرد. سکه‌هایی که میان مسلمانان رایج بود از روم وارد می‌شد. امپراتور تهدید کرده بود روی سکه‌ها دشنام به پیامبر گرامی اسلام(ص) را چاپ خواهد کرد.

خلیفه در یک دوراهی قرار گرفته بود. آیا باید تسلیم می‌شد یا وارد جنگ می‌شد؟ او راه‌حل سومی نمی‌دانست ولی راه‌حل سومی وجود داشت. مشاورانش به او اطمینان دادند مصلحت اسلام در نظر امام باقر(ع) از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

چنین بود که امام باقر(ع) به دربار دعوت شد و خلیفه راه‌حل سوم را از زبان ایشان شنید. پس با هم برویم این کتاب خواندنی و راه حل سوم را بخوانیم.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.